RECENZE #9 - FANGIRL

Obecné informace o knize:

Autor: Rainbow Rowell
Rok vydání:  2015
Počet stran: 456
Název (v originále):  Fangirl

Anotace:

Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách – nechce s ní bydlet na koleji.
Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlících s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet.
Co ale Cath zbývá než zachovat klid a nedat se?

Můj názor:

Rok se s rokem sešel a zase tu máme to období mezi jarem a zimou, kdy je neustále ošklivo, ale vy vůbec nevíte, na které ošklivo se připravit. Je lepší vzít si pořádného kulicha nebo, pláštěnku? Tak či tak, vůbec se nehodí vycházet z domu a tento čas je pro knihomola nejlepší čas na čtení. Ale k věci, tentokrát jsem na recenzi vybrala knihu z jiného soudku. Většinou píši o nějaké slavné knize, která si vysloužila obdiv čtenářů, kritiků, a také se dočkala filmu. Teď je to jinak, vybrala jsem si totiž Fangirl.
Většině lidí ten název asi nic neříká a já se ani nedivím, knížka není nijak slavná. Ale když už byly nějaké recenze, byly velmi kladné, tak proč to nezkusit?  Pravda je, že jsem si ani nepřečetla anotaci a prostě jsem to riskla. A myslím, že se mi to docela vyplatilo. Hned jak jsem začala číst, chytl mě autorčin styl psaní. Většina autorek píše poutavě, ale R.R. je prostě  originál. Je to přesně ten typ psaní, který vás chytne, i kdyby to byla kniha o pěstování brambor. A na tom je kniha založená. Autorka si krásně hraje se slovy, že děj možná malinko strádá, ale vážně malinko. Ano, je to románek jako vyšitý, ale autorka řeší také typickou otázku nás mladých lidí, „Co se životem?“ Možná vás anotace odradila, ale ona to není obyčejná lovestory (kdyby ano, nešla by napsat na 450 stran J).

Hl. a vedlejší postavy:

Cath je typická introvertka, která žije vlastním světem. Toho skutečného se bojí. Ale i tak, si ji prostě musíte zamilovat, už jen díky jejímu sarkasmu. Stejně tak další postava kamarád Levi. Tato optimistická bomba je prostě parádní, vy jen čekáte, kdy bouchne a vysypou se z něj zlaté konfety. No nemějte ho rádi. Pak jsou tady ještě postavy, které Cath ničí nervy i život, ale to není důležité.  Ani jedna postava není dokonalá, a proto je mám ráda. Jsou jako mya ne žádná trapná dokonalá klišé.

Závěr:

Fangirl je kniha plná vtipných hlášek, optimismu, sarkasmu se špetkou naivity. Má úžasné hlavní hrdiny a já věřím, že od autorky bych takto hltala i návod, jak opravit vysavač.

Knihy, které si přečtěte, pokud se vám líbila Fangirl: