středa 9. prosince 2015

RECENZE #6 - HUNGER GAMES - SÍLA VZDORU (2. část)

 

Obecné informace o knize:

Autor: Suzzane Collins
Originální název:  Mockingjay
Rok vydání:  2011
Počet stran: 342

Obecné informace o filmu:


Název (v originále):The Hunger Games: Mockingjay - Part 2
Režie: Francis Lawrence
Scénář: Danny Strong, Peter Craig
Hrají: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Woody Harrelson, Sam Claflin, Elizabeth Banks,..



Anotace:


Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj.

Můj názor: (film vs. kniha)


Během posledních pár let se z nenápadné knihy stal světový fenomén. Tuto cestu jsem sama podporovala tím, že jsem si přečetla knihy a chodila na všechny filmy. Tento rok vyšel poslední filmový díl, který se ještě stále vysílá v kinech. Do kin tyto filmy přichází na podzim a o mě se s jejich zhlédnutím začíná pokoušet vánoční nálada. Jo je trochu divné, že mi film tohoto druhu připomíná Vánoce, ale už je tomu prostě tak. Když se HG objeví v kinech, Vánoce jsou za rohem, a tak si společně s písní The hanging tree prozpěvuju Tichou noc. Ale už dost, jaký  je vlastně poslední filmový díl této série? První musím říct, že potom jsem viděla předešlý díl, tak jsem si říkala, že ať už filmaři udělají cokoli, tak to jistě napravit nepůjde. Tím narážím na to, že poslední kniha série, podle které je film natočen, opravdu není úžasná. Spíš horší průměr. On je tento skok asi způsoben tím, že autorka napsala tři knihy místo jedné a poslední díl psala už opravdu, aby to nějak ukončila. Neříkám, že by jí došla nápady, ale tyto nápady prostě musela roztáhnout a knihy už nebyly tolik čtivé, když se zaobíraly dlouho tím stejným. Dvě knihy by byly asi lepší. A tak, když filmaři oznámili, že poslední díl rozdělí na dvě části, lezly mi oči z důlků. Protože, dá se dělit něco co už rozdělené je (co s tím pořád mají dělit poslední díly na dvě části? Možná peníze?) Ale přes počáteční šok jsem se přenesla hladce a filmy jsem si docela užila. Zvlášť tenhle poslední. V porovnání s knihou nepostrádal dramatičnost a dravost. Kniha sice obsáhne více informací okolo, ale ono je možná dobře, že z toho filmaři vypreparovali tohle. Dost k úspěchu pomohli herci, které někdo vážně pečlivě vybral. Nemůžu si moc dovolit posuzovat jejich výkon, ale můžu říct, jestli jsem jim to věřila, nebo ne. A já jim na to skočila. Nechápu moc takové komentáře, jako: „Moc mrtvých“ a tak. Já to vážně nechápu, vždyť je to HG. No a konec? Podle mého názoru byl trochu přeslazený. Ale upřímně? Byla jsem ráda, že to tak dopadlo (a kdo ne, že?).

Závěr: 


I když k této sérii mám své výhrady, tak je to pořád série, která dokázala pobláznit lidi, a to se nepodařilo nikomu už od dob Stmívání.

Trailer:




Děkujeme za přečtení a jestli jste jako my fanoušci série Hunger Games a ještě jste neviděli nebo nečetli poslední díl, tak Vám přejeme ať si ho vychutnáte co nejvíc.
Vaše Klaruša (text) a Mata (zbytek) :)

Žádné komentáře:

Okomentovat