úterý 20. ledna 2015

RECENZE #2 - DIVERGENCE

Obecné informace o knize:

Název (v originále): Divergent
Název (český): Divergence
Autor: Veronica Roth
Rok vydání: 2012
Počet stran: 341

Anotace:

Nacházíme se v dystopickém Chicagu, kde je společnost rozdělena do pěti frakcí. Každá frakce se zaměřuje na jednu ctnost – Upřímní na upřímnost, Odevzdaní na obětavost, Neohrožení na statečnost, Mírumilovní na mírumilovnost a Sečtělí na moudrost. Každý rok v předem určený den si všichni šestnáctiletí musí vybrat, které ze zmíněných ctností zasvětí zbytek svého života. Pro Beatrice tato volba znamená rozhodnutí mezi životem s rodinou a tím, čím je doopravdy. A to, co si vybere, nakonec překvapí i ji samotnou.


Můj názor:

Divergence je jedna z těch slavných sérií, které jsou povinností každého knihomola, ale to jsem ještě nevěděla, když jsem si tuto knihu kupovala. Bez očekávání jsem se do této knihy pustila, ale kdybych nějaké očekávání měla, tak tato kniha ho určitě předčila.
Styl psaní byl úžasný, děj hezky plynul a autorka to nějak nezdržovala. A díky tomu jsem knihu nečetla, ale žila a to se mi moc často nestává. Atmosféra frakcí, simulačních sér a krajin strachu mě úplně odrovnala. Jen mi trochu vadilo, že mi vůbec nic nedává smysl, ve frakcích se nevyznám, je tam tolik postav, že nevím, kdo je kdo. Osobně si myslím, že tohle byl i záměr knihy, ale prostě mi to sem tam při četbě vadilo, ale jak jsem později zjistila v dalších dílech se vše vysvětlí.

Hlavní postavy:

Namakaný vtipný borec a zároveň instruktor Čtyřka? Holky ruku na srdce, toho si snad, musí oblíbit každá. Jako hlavní hrdina je úžasný. Celkově mi Tris sem tam lezla krkem, byla taková malá nezajímavá holka a zároveň divergentní rebelka, která se pořád měnila, ale překousnout se to dalo. Co se ale překousnout nedalo, bylo neustálé umírání vedlejších postav, to jediné ve mně vyvolalo zklamání.

Film:

Představitel Čtyřky Theo James se mi ze začátku moc nezamlouval, ale po zhlédnutí filmu jsem o výběru herce přestala pochybovat. Film byl jednoduše dobrý, některé scény z knihy mi tam chyběli, ale myslím si, že dobře zachytil atmosféru Divergence.

Závěr:

Bylo to napínavé, vtipné, inteligentní a trocha romantiky také neuškodila. Zdánlivě drsný, nezajímavý příběh z budoucnosti dokázal něco víc.


Bonusy:

Mnoho lidí tento příběh srovnává s podobnou trilogií Hunger games, tak se pokusím najít společné znaky:

  • Protivá hlavní hrdinka
  • Úžasný hlavní hrdina
  • Budoucnost
  • Rozdělená společnost
  • Podobná obálka knihy
  • Obyčejná holka stávající se hrdinkou
  • Prvky dystopie

Další knihy ze série:

  • Rezistence
  • Aliance
  • Čtyřka


5 knih, které byste si měli přečíst, pokud se vám líbila Divergence:

  1. Labyrint: Útěk - James Dashner 
  2. Dech - Sarah Crossan
  3. Selekce - Keira Cassová
  4. Delirium - Lauren Oliver
  5. Hunger Games - Suzanne Collins


Citace:

Jedna volba tě může změnit. Jedna volba tě může zničit.
Lidský rozum si dokáže ospravedlnit jakékoli zlo. Proto je tolik důležité, abychom na něj nespoléhali.  
Někdy nezbývá než se rozplakat, nebo rozesmát.  
Nikdo není dokonalej. Jednu špatnou vlastnost odstraníš a objeví se jiná.   
Statečnej chlap dokáže uznat sílu svého soupeře. 
Ti, kdo touží po moci a dostanou ji, pak žijí v neustálém strachu, že o ni přijdou. Proto je třeba přenechat moc těm, kteří o ni nestojí. 
To je smrt - to něco, co mění "je" na "bylo".   
Asi jsem se do tebe zamiloval." Pousměje se. "Ale řeknu ti to, až si tím budu jistej. 


Nejznámější soundtracky k filmu:

  • Ellie Goulding - Beating Heart



Trailer:


Pár fotek z filmu:








Taky se Vám zdá, že se jí dívá na zadek? :D

Nějaké další fotky:







Gify z filmu:




Doufáme, že se Vám článek líbil a těšte se na další.
Vaše Klaruša (text) a Mata (zbytek) :)

Žádné komentáře:

Okomentovat