pátek 12. prosince 2014

RECENZE #1 - HVĚZDY NÁM NEPŘÁLY

Nejlepší kniha roku 2013 aneb, jak Hazel k Augustovi přišla.

Obecné informace o knížce: 

Název (v originále): The Fault in our stars
Název (český): Hvězdy nám nepřály
Autor: John Green
Rok vydání: 2013
Počet stran: 240

Varování:

Pokud čekáte knihu ze středoškolského prostředí o pubertálních slepicích", pro které je jedinou starostí, aby jim držel účes a získaly svou životní lásku, s kterou se za dva týdny rozejdou, tak jste asi šáhli vedle.

Možné vedlejší účinky knihy:

  • pláč 
  • záchvaty smíchu a smutku
  • závislost
  • nespavost
  • divné pocity v břiše
  • zrychlený puls


Děj:

Kniha začíná tím, že Hazelina (hlavní hrdinka) matka usoudí, že má Hazel depresi, proto ji posílá na společné sezení dětí s rakovinou do Ježíšova srdce, kde se potká s Augustem Watersem. Mají stejné zájmy, názory a společnou nemoc. Gusovi rakovina sebrala nohu a Hazel s sebou všude tahá kyslíkovou bombu, aby mohla sice mizerně, ale stabilně dýchat. Děj se hodně točí kolem knihy Císařský neduh od Petera van Houtena, za kterým se vydají do Amsterodamu, aby jim zodpověděl na otázky týkající se knihy.

Můj názor:

K přečtení této knihy mě nutily (opravdu nutily) reklamy a komentáře typu: Nejvtipnější smutný příběh", Nejlepší kniha co jsem kdy četl, nikdy na ni nezapomenu", nebo Trápí vás nečistoty v očích, přečtěte si Hvězdy nám nepřály a nečistoty se ihned vyplaví".
Jednoduše má tolik chvály, kolik kniha vůbec může mít, že se bojíte zklamání, protože čekáte něco nadprůměrně úžasného. Myslím, že na každého správného knihomola reklamy zabraly a knihu si přečetly, stejně tak i já.
První dojem při četbě byl asi takový: Kde je do prkýnka to vtipné, vždyť se vůbec nesměji, je mi z toho spíš smutno. Bééé". Ale pak se v knize objevil Gus a jeho inteligentní humor. Humor posazený na místech, kde by ho nikdo nečekal. Vlastně celá kniha se nesla ve veselém duchu, teda až na tu rakovinu. Děj pěkně odsýpal, alespoň pro mě v knížce nebylo žádné takové písmo, kdy čtete, čtete a přečtete 10 stran a pak si uvědomíte: To pořád mluví o tom šamponu, nebo o čem? To ne já to moje Schauma, bla,bla, bla", aha pořád mluví o šamponu. Tím chci říct, že kniha je úžasně napsaná, panu Greenovi patří velká poklona, protože vytvořil obyčejný příběh, ale neobyčejně ho napsal, a proto si ho mnozí z nás zamilovali.

Hlavní postavy:

Všechny byly sympatické, protože byly jakoby opravdové, takové obyčejně neobyčejné lidi můžete potkat na ulici a klidně je obejít a dál se s nimi nezabývat, kdežto když potkáte temného anděla, či lovce stínů, tak na něho zíráte, jako blbečci s otevřenou pusou, ale tady jsou to obyčejní lidé. (alespoň na pohled)

Film:

Jako jeden z mála filmů, podle knižní předlohy, knihu respektoval. Ve filmu jsem našla, jak základní zvraty knihy, tak detaily, které se s knihou shodovali. Tento film se dá nazvat, jako film, podle knižní předlohy, na rozdíl od některých, které si takto vznešeně říkají, ale s knihou mají společný jen nápad a děj si filmaři vymysleli svůj. Herci svůj úkol zvládli skvěle, je jasné, že každý si hlavní postavy představuje jinak, ale tento kompromis se mi líbil. Když mám knihu porovnávat s filmem, nedokážu si vybrat, co je lepší, protože obě jsou vytvořeny geniálně.


Závěr:

Hvězdy nám nepřáli, není ta nejlepší kniha, kterou jsem kdy četla, mám k ní nějaké výtky, ale je to přesně ta kniha, po jejíž přečtení máte hned jiný pohled na svět a měli byste ji číst každý rok znova, protože každý rok se vám bude zdát jiná.

Bonusy

6 knih, které byste si měli přečíst, pokud se vám líbily Hvězdy nám nepřáli:

  1. Než jsem tě poznala - Jojo Moyesová
  2. Je to i můj život - Jodi Picoult
  3. Moře klidu - Katja Milllay
  4. Jestli zůstanu (nově Zůstaň se mnou) - Gayle Forman
  5. Jednou ano, dvakrát ne - Cylin Busby
  6. Ještě než umřu - Jenny Downham


                                                           


                                                          


Další autorovi knihy:

  • Papírová města
  • Hledání Aljašky


Citáty:

„Stopy, které po sobě zanecháme, jsou příliš často jizvy."  
„Některá nekonečna, jsou větší, než jiná nekonečna.“  
„Bolest se dožaduje procítění.“  
„Svět není továrna na splněná přání.“ 
„Já jsem si ještě nikdy žádnou nezapálil. Je to metafora, chápeš?"  
Strčíš si zabijáka do pusy, ale nedovolíš mu zabíjet.“ 
„A já jsem se zamilovala tak, jak člověk usíná: pomalu a pak najednou docela."  
„Bez bolesti by člověk nepoznal radost.“  
„Prožijme dnešek, jak nejlépe můžeme.“

Nejznámější soundtracky k filmu: 

  • Charli XCX - Boom Clap
  • Ed Sheeran - All of the stars

Trailer:


Pár fotek z filmu:





    
   

    

Gify z filmu:




A to je vše. Těšte se na další článek, který snad vyjde, co nevidět.
Vaše Klaruša (člověk, co tento článek napsal) a Mata (člověk, co udělal zbytek) :)


Žádné komentáře:

Okomentovat